دبیرستان علامه حلی 8 تهران

ما این جاییم...
دبیرستان علامه حلی 8 تهران

این وبلاگ برای تمامی سمپادی هاست...

خصوصن بچه های سمپادی حلی8-ای...

آخرین نظرات

تقویم میلادی

اندر باب آزمون Take home شیمی

سه شنبه, ۲ دی ۱۳۹۳، ۰۵:۵۴ ب.ظ

با سلام خدمت دوستان...

امیدوارم در ایام امتحانات، آزمون خوبی رو داده‌باشید.

راجع به پاسخنامه‌ی آزمون باید بگم فقط سؤال ۳۰ میشه گزینه‌ی ۲ و بقیه‌شون کاملاً درست هستن..!!

و دیگه این که فعلاً فقط ۳ تا پاسخنامه به من رسیده... بقیه‌تون چی؟!

ایشالا کل سؤالا رو سر کلاس حل خواهیم‌کرد.

با آرزوی موفقیت... ;)

۹۳/۱۰/۰۲
متین خسروی

نظرات  (۱۰)

سلام. به نام خدا.
امیدوارم پستی دیگر روی سابت قرار دید و کفار را اهل و چاکران را مسخر کلام کنید.
پاسخ:
سلام
شماها مگه امتحان و مرحله‌۱ ندارید؟!
درستونو بخونید دیگه!
ایشالا پست‌های دیگر نیز در راهند....
۱۶ دی ۹۳ ، ۲۳:۲۴ علی اکبر احمدی
سلام . استاد شما شنبه وقت ندارید؟؟؟
پاسخ:
سلام
برنامه‌ی کلاساتونو با آقای مقیمی چک کنید....
۱۰ دی ۹۳ ، ۱۰:۵۶ علی اکبر احمدی
با عرض سلام استاد شما می فرمایید که پاسخ سوالات خصوصی رو نمی شه توی سایت داد اما من ایمیل رو هم ضمیمه کرده بودم تا پاسخ بگیرم!من اهل بهانه تراشی و حرف الکی نیستم اما هیچ پاسخی دیافت نشد!
باتشکر از رفع ابهام من در مورد اون سوال!
۱۰ دی ۹۳ ، ۰۰:۲۲ علی اکبر احمدی
با عرض سلام مجدد.
اولا :با اصرار فراوان در خواست می کنم که آزمون ها لغو نشوند من بقیه را نمی دانم ولی خودم آزمون ها رو سروقت زدم اما نتونستم ارسال کنم و نمیدونم باید به چه کسی این آزمون هارو تحویل بدم و دو پیغام خصوصی هم گذاشتم ولی کسی جواب من رو نداد. اگر میتونم به آقای مشفق تحویل بدم لطفا اطلاع بدید.
ثانیا:با توجه به پاسخ شما به سوالات مطرح شده ی من در این مثال شما (اگر اشتباه نکنم)
معتقدید که برای این عنصر مثال زده شده که در تناوب چهارم است چهار جهش بزرگ وجود دارد و باز هم اضافه می کنم که اگر درست از حرف شما برداشت کرده باشم و با توجه به کتاب مبتکران که تقریبا مورد قبول شما هست این اتفاق نادرست است چون در کتاب مبتکران و به عنوان یک نکته مطرح شده است که:
اگر عنصری در تناوبn باشد تعداد جهش های بزرگ آن n-1 عدد است.
در نهایت باز هم درخواست ادامه یافتن آزمون ها و یک وسیله ی معین برای رساندن پاسخ آن ها هستم. با تشکر از شما و آقای مقیمی.
علی اکبر احمدی
پاسخ:
سلام
پیام های خصوصی، پیام خصوصی هستند و نمیشه بهشون جواب داد و تو سایت نمایش داد!
راجع به سؤالتون باید بگم عنصری که مثلاً چنین ساختار الکترونی ای داره: 3d3/4s2 یه جهش از 4 به 3 داره، یکی از 3 به 2 و یکی از 2 به 1 که دقیقاً میشه 3 تا.
حرف کتاب مبتکران هم درسته چون که عنصری که تو تناوب n هستش، n لایه الکترون داره که موقع یونش پیاپی، n-1 جهش(تغییر لایه) به وجود میاد.
باز اگه ابهامی تو این زمینه هست حتما سر کلاس یادآوری کنید که راجع بهش صحبت کنیم ;)
۰۹ دی ۹۳ ، ۱۶:۳۸ علی اکبر احمدی
با توجه به پاسخ شما در 3s2,3p6 جهش بزرگ نخواهیم داشت؟!!
پاسخ:
جهش داریم ولی مثلاً بعد از ۸ امین یونش داریم...
۰۹ دی ۹۳ ، ۱۱:۱۱ علی اکبر احمدی
سلام. یک دو گانگی جدید برای من ایجاد شده است اگر در شمارش جهش های یک عنصر در انرژی یونش آن عنصر بخواهیم جهش هارا بشماریم و آرایش لایه آخر آن به عنوان مثال به
3d10,2s2, 2p3
ختم شود جهش بزرگ اول را بین کدام یونش های می شماریم ؟
الف)یونشی که در آن از s به d قبلی برود.
ب) یونشی که در آن از یک تناوب به تناوب قبلی برود.
پاسخ:
سلام
ملاک، تغییر لایه‌ست.
پس بین یونش از زیرلایه‌ی s و یونش از زیرلایه‌ی d ماقبل، جهش خواهیم‌داشت!
۰۶ دی ۹۳ ، ۲۰:۰۹ علی اکبر
آخه چراااااااااااااااااااااااااااااااا؟
۰۶ دی ۹۳ ، ۱۷:۵۶ علی اکبر
با عرض سلام و خسته نباشید.
میخواستم در خواست کنم که اگر امکانش باشد و شما مشکلی نداشته باشید به سبب ترافیک امتحانات در آخر هفته(دوشنبه به بعد) امتحان take home را فردا یکشنبه رو سایت قرار دهید.
باتشکر .علی اکبر احمدی
پاسخ:
در این مورد بهتره با آقای مقیمی صحبت کنید...
۰۴ دی ۹۳ ، ۲۳:۲۶ علی بزرگ خو
من نمیدونم باید پاسخا رو به کجا بفرستم یعنی ایمیل شما رو گم کردم من چهار شنبه شب آزمون رو دادم ولی امیلو نداشتم.
پاسخ:
ایمیل آقای مقیمی در پست های پایین نوشته شده...
میتونی به همون آدرس بفرستی.
۰۲ دی ۹۳ ، ۲۰:۴۹ کوشا مولوی
من یه سوال داشتم
شما میگین سوال 9 مشکلی نداره و گزینه الف میشه
پس میشه بگین اسم Hg2O2 چیه؟
پاسخ:
ایشالا سر کلاس صحبت خواهیم کرد!!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.