دبیرستان علامه حلی 8 تهران

ما این جاییم...
دبیرستان علامه حلی 8 تهران

این وبلاگ برای تمامی سمپادی هاست...

خصوصن بچه های سمپادی حلی8-ای...

آخرین نظرات

تقویم میلادی

انسجام وحدت یکپارچگی

جمعه, ۲۱ آذر ۱۳۹۳، ۱۱:۳۹ ق.ظ

هو الأحد


سلام؛

یه نکته عمومی برای همه‌ی همه‌ی سمپادی ها مخصوصا رده‌ب ایی ها

داداش من!

 آدم به واسطه‌ی اجتماعی بودنش آدمه

اجتماع اگه باهم متحد باشه اجتماعه و پیش‌رفت می‌کنه

اجتماعی که ارکانش، حواس‌شون به هم نباشه محکوم به شکسته


حالا یه نکته خیلی ابتدائی که در برداشتی از مرتبه‌ی nم از قانون فوق حاصل می شه اینه:

اگه رو سایت یه خبری دیدی که جامعه‌ی کوچک‌تر -گروه المپیاد- شما رو مورد خطاب قرار داده بود به هم خبر بدید.

اگه قراره پیش‌رفتی حاصل بشه از این با هم بودناست. با هم درس خوندنا، باهم رفع اشکال کردنا، باهم تبادل نظر کردنا، باهم کار کردنا و باهم . . . .


تو جامعه هم همینه، اگه تو برای من مهم باشی و دیگران برای تو مهم باشند => من به تو کمک کنم و تو به من. من دلسوز تو باشم و تو دلسوز من این جوری میشیم یه جامعه‌ی ایده آل که اگه یه وقتی مشکلی پیش اومد واسه هر کدوم مون اون یکی نمیگه این مشکل شماست! خودت حلش کن!!!


۹۳/۰۹/۲۱
فواد محمدمقیمی

نظرات  (۷)

سلام

بر بالین تربت یحیی پیغامبر(ع) معتکف بودم در جامع دمشق که یکی از ملوک عرب که به بی انصافی منسوب بود اتفاقاً به زیارت آمد و نماز و دعا کرد و حاجت خواست

درویش و غنی بنده این خاک درند
و آنان که غنی ترند محتاج ترند

آن گه مرا گفت از آن جا که همت درویشانست و صدق معاملت ایشان خاطری همراه من کنند که از دشمنی صعب اندیشناکم گفتمش بر رعیت ضعیف رحمت کن تا از دشمن قوی زحمت نبینی.

به بازوان توانا و قوت سر دست
خطاست پنجه مسکین ناتوان بشکست

نترسد آن که بر افتادگان نبخشاید
که گر ز پای در آید کسش نگیرد دست

هر آن که تخم بدی کشت و چشم نیکی داشت
دماغ بیهده پخت و خیال باطل بست

ز گوش پنبه برون آر و داد خلق بده
وگر تو می‌ندهی داد روز دادی هست

بنی آدم اعضای یکدیگرند
که در آفرینش ز یک گوهرند

چو عضوی به درد آورد روزگار
دگر عضوها را نماند قرار

تو کز محنت دیگران بی غمی
نشاید که نامت نهند آدمی
سلام آقای مقیمی.ما جمعه اومدیم ولی کلاس المپیادمون تشکیل نشد چون آقای قابوسی تشریف نیاوردند.اول می خواستم ببینم حال اقای قابوسی خوبه یا نه،دوم این که آیا کلاس جبرانی خواهیم داشت؟
پاسخ:
سلام

من هنوز با آقای قابوسی نتونستم تماس بگیرم :( ....

حتما کلاس خواهید داشت.
با عرض سلام و خسته نباشید
معذرت میخوام از این که جایی این مطلبو میگم که ربطی نداره ...
اگه میشه امتحان رو بین زنگ های مدرسه نگیرید ! هفته ی پیش 2 دو زنگ مهم ادبیات و زبان فارسیمون پرید ! ( اونم سره چند تا درس مهم )
من فکر میکنم بعد از مدرسه خوب باشه دیگه ...
ممنون
پاسخ:
سلام

نظر مشاورتون تو این زمینه ارجحیت داره
من توی درسام از دوستام کمک نمیخوام
چون اعتقاد دارم چیزی که اون ها بلدن حتما از معلم و یا کتاب و یا هر چیزی که منم میتونم داشته باشم یاد گرفتن
پس به جای این که منت دیگران رو متحمل بشم خودم کار میکنم و از دیگران توی درس کمک نمگیرم
اما این به این معنی نیست که کلا کمکی نگیرم. چرا کمک از معلم میگیرم . بیشترین سوال ها رو توی کلاس میپرسم . بیشترین درخواست ها رو از معلم ها دارم .
اما نه از بقیه بچه ها. چون باعث ایجاد یک توهم میشه که اون شخص از من توانا تر است که اصلا این موضوع حقیقت نداره . هر چه قدر بخونی بهتری. پس کمک گرفتنت از یه هم سطحت برای چیه!؟
اما توی بقیه چیز ها بازم بحثش جداست. حتی اگر چیزی رو مطمئن باشم کسی از من بهتره مطمئنا ازش کمک میگیرم از پینگ پونگ (ورزشی که دوستش دارم اما هیچ وقت خوب یاد نگرفتم) گرفته تا بقیه چیز ها
اما نه درس. اونم در سطح المپیاد.
پاسخ:
مساله اینه که ماها هیچ وقت در همه چیز هم سطح نیستیم و هر کدوممون در بعضی کارها از بقیه بهتریم...

حالا یه راه اینه که این بهتری رو برای خودمون نگه داریم، یه راه هم اینه که به فکر بقیه هم باشیم و جایی اگر کمکی بود حتمن انجام بدیم...

این هم باید تو ذهنمون باشه که همون توهمی که گفتید رو نگیریم وقتی یه چیز بیش تری بلدیم و می خوایم یاد بدیم...

یه استاد خیلی قدیمی یه جمله ای می گفت که نهایت خفانت یه آدمی که نهایت این برتری ها رو داره، وقتیه که توی خودش برسه به این که "ما هیچی نیستیم"...
ما ز یاران چشم یاری داشتیم/خود غلط بود انچه میپنداشتیم
کیان جان اینا واقعیته،حتما دوستای خوبی داری که تا حالا پشتتو خالی نکردن.
درد قضیه وقتیه که تو ازشون حمایت کنی ولی وقتی خودت بهشون نیاز پیدا کردی پشتتو خالی کنن.
ممنون از اقای مقیمی،مگر اینکه شما به داد ما برسین
بگم جالب بود دروغ گفتم!
یه مشت کلیشه در بالا نوشته شده.
نظر من اینه که کمک به دیگران توی درس فقط باعث کند شدن آدم میشه...
پاسخ:
بهتره بگیم کمک کردن کلا باعث کند شدن و عقب افتادن می شه....

به کجا چنین شتابان؟!!! ...

الان جو مدرسه،مخصوصا پایه سوم این جوریه.یعنی در این حد که بچه ها کتاب کمک اموزشی می گیرن از هم قایم می کنن مبادا یکی دیگه بخره.
ما تو این چند سال که درس خوندیم همه چیز یاد گرفتیم الا وحدت.
امیدوارم تلاش هایی در این زمینه صورت بگیره.
CIA

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.