دبیرستان علامه حلی 8 تهران

ما این جاییم...
دبیرستان علامه حلی 8 تهران

این وبلاگ برای تمامی سمپادی هاست...

خصوصن بچه های سمپادی حلی8-ای...

آخرین نظرات

تقویم میلادی

تلاش برای پرواز / اعتماد به نفس

يكشنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۳، ۰۶:۳۶ ب.ظ

 

تلاش برای پرواز

تلاش برای پرواز

پسری یک پیله کرم ابریشم پیدا و آن را با خود به خانه برد. یک روز پیله کمی باز شد. پسرک ساعت‌ها نشست و پیله را تماشا کرد. پروانه خیلی تلاش می‌کرد تا بدن خود را از شکاف ایجاد شده، خارج کند. به نظر می‌رسید که پروانه تمام سعی خود را می‌کند و خسته شده است.

پسر تصمیم گرفت به پرواز کمک کند. او با قیچی پیله را باز کرد و پروانه از آن بیرون آمد. بدن پروانه متورم  و بال‌هایش کوچک و چروکیده بودند. چند روز گذشت و پسر دلش می‌خواست پروانه پرواز کند، اما این اتفاق نیفتاد.

متأسفانه پروانه تا آخر عمرش روی شکم خود می‌خزید و بدن متورمش را به این طرف و آن طرف می‌کشید. پسر با نیت خیر این کار را انجام داده بود و نمی‌دانست چرا این چنین شد؟ پیله‌ی کرم ابریشم محکم بود و سعی و تلاش پروانه برای خروج از آن شکاف باریک، «قانون طبیعت» بود. برای آنکه آب اضافی از بدن پروانه خارج شود و موفق به رهایی از پیله گردد، باید این تلاش را می‌کرد و پیله پاره می‌کرد تا این آب از بدن پروانه خارج شود؛ آنگاه پروانه می‌توانست به راحتی پرواز کند. باید بدانیم گاهی تلاش کردن برای زندگی لازم  مفید است.

تلاش برای پرواز

 اگر قرار بود بدون هیچ مانع و مشکلی زندگی را سپری کنیم،ناتوان بودیم و آن چنان که باید قوی و محکم نمی‌شدیم و البته نمی‌توانستیم پرواز هم بکنیم. پسر عجله کرد و قانون طبیعت را نادیده گرفت؛ این گونه او به زندگی پروانه صدمه زد. هر زحمت و تلاشی در خود حکمت و رازی را دارد که بسیاری از ما از آن آگاه نیستیم  تنها خداوند دانا راز آن را می‌داند. بهتر است به جای عجله و شتاب‌زدگی، تلاش کنیم تا به بهترین نتیجه برسیم.

 

 

 

********************************************************************

 

 

شگردهایی برای بالا بردن اعتماد به نفس

 

اعتماد به نفس
 
 

اعتماد به نفس ذاتی نیست. قدری عزت نفس، تجربه به دل و جرأت سبب می شود تا آسان تر خود را تأیید کنید. برای آنکه موفق شوید با دیگران و در نهایت با دنیا رو به رو شوید و اعتماد به نفس خود را افزایش دهید توصیه های زیر می توانند به شما کمک کنند.

1- از نگاه ها فرار نکنید

به محض آنکه فردی بدون واهمه به شما نگاه می کند به زمین چشم می دوزید و سرتان را بر می گردانید. دست از این کار بردارید و از نگاه دیگران فرار نکنید، ارتباط صرفاً از طریق گفت و گو انجام نمی گیرد!

قیافه و حالت های شما و مخاطب تان مهم هستند، البته در این زمینه زیاده روی نکنید و یک ریز به طرف مقابل تان خیره نشوید.

2- ترس تان را مهار کنید

در رویارویی با شرایط جدید دچار ترس و یا حتی وحشت می شوید. همه انرژی و افکارتان را صرف مخفی کردن عصبی بودنتان نکنید، در عوض سعی کنید حالت عصبانی خود را به شکل عمل در آورید یعنی با طرف مقابل صحبت کنید و یا به سمتش بروید.

3- تقلید نکنید

مطمئناً گاهی اوقات تقلید کردن از فردی که همواره از خودش مطمئن است مفید است، با این حال این تقلید حد و حدودی دارد. هر فرد بنا به شخصیت و استیل خاص خودش اعتماد به نفس را نشان می دهد. از این رو شما نمی توانید از روی رفتار دیگران تقلید کنید، به سبک خودتان عمل کنید.

 اعتماد به نفس

نکات دیگر

سعی کنید توانایی ها، استعدادها و موفقیت های خود را جشن بگیرید. خود را به خاطر اشتباهاتی که مرتکب گشته اید عفو کنید. بر روی نقاط ضعف خود تمرکز نکنید. هر انسانی نقاط ضعف خاص خود را دارد. از تحقیر و سرزنش خودداری کرده و مثبت اندیشی را فرا گیرید. خودتان تعیین کننده مفهوم موفقیت باشید.

موفق باشید.

 

*****************************************

 

 

کوله بار آرزوهایم را بلند می کنم... آن، چه قدر سنگین است! و به این فکر می کنم که باید این جاده ی بی انتها را بروم تا به اون نقطه ی وسط برسم. تازه اون وقت نصف راه رو رفتم! سخته، ولی یه کم تلاش و پشتکار می خواد. گام اول را با سختی بر می دارم، دستم را سایه بان چشم هایم می کنم، چشمانم را تنگ می کنم و به آن دور دست ها می نگرم. از کجا باید شروع کنم؟

گام دوم را با اکراه بر می دارم. حالا یه کم سبک تر شده ام؛ راحت تر از قبل. سومین گام را هم بر می دارم. می خواهم شروع به دویدن کنم که باد تندی می وزد و زمین می خورم. دست و پایم زخمی می شود. بلند شدنم سخت است!

اول تصمیم می گیرم بلند نشوم؛ اما آفتاب داغ سرم را می سوزاند و ندای رفتن را می دهد. به هر سختی است بلند می شوم. دوباره گام اول سخت است؛ اما می دانم که می توانم. جلو می روم و عهد می بندم هر جا زمین خوردم بلند شوم تا هدفم را فراموش نکنم!

نظرات  (۱)

احسنت...واقعا خوب بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.