دبیرستان علامه حلی 8 تهران

ما این جاییم...
دبیرستان علامه حلی 8 تهران

این وبلاگ برای تمامی سمپادی هاست...

خصوصن بچه های سمپادی حلی8-ای...

آخرین نظرات

تقویم میلادی

توصیه نامه

سه شنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۳، ۰۹:۰۳ ب.ظ

هو المحبوب

 

یه راست می‌رم سر اصل مطلب بی حاشیه بی مقدمه!!!

دیدن یه سری افراد من رو یاده شخصیت "گلام" تو کارتون گالیور میندازه، همونی که هی می‌گفت: "من می‌دونم ..." و آیه یأس می‌خوند...

 

تا می‌گی حرکت؛ می‌گن: اَی بابا کی می‌ره این همه راه! حالا نشستیم دیگه از کجا معلوم تو مسیر گم نشیم و ....!

تا می‌گی مسابقه؛ می‌گن: من می‌دونم موفق نمیشم اووووه می دونی چقدر باید تلاش کنم من که نمی‌تونم من که ...!!

تا می‌گی همت؛ می‌گن: بابا من که دیگه از اینی که هستم جلوتر نمی رم که، واسه چی این همه زحمت، چه تضمینی هست واسه اینکه من هم بتونم و ...!!!
 
داداشِ من، اوضاع اصلا این جوری که تصور می‌کنی نیست. تو هیچ کجای عالم از اول خلقت حضرت آدم (علیه‌السلام) تا الان و از الان تا آخر دنیا بدون زحمت و تلاش موفقیت نصیب هیچ کسی نشده! 
 
اصلا یه ضرب المثل داریم که می‌گه: "هر که را طاووس خواهد جور هندوستان کِشَد" یا می‌گه "بهشت را به بها دهند نه به بهانه" یعنی اگه می‌خوای رشد کنی و قد بکشی و سری تو سرها در بیاری باید تمام تلاشت رو بکنی.
 
از طرفی؛ هیچ کس از آدم انتظار نداره که یهو از حالت سکون به سرعت 300 Km/hr برسه. همه چیز به مرور زمان و البته به خواست آدم و میزان تلاشش مهیا می‌شه .
 
یاد یه ضرب المثل دیگه افتادم که می‌گه: "ره‌رو آنست که آهسته و پیوسته رود ..." یه دونده دو سرعت که از اولش با سرعت 10.43 m/s بِدَوَد!!! قطعا تمرین و تمرین و تمرین از حالت ملایم به دشوار و مرور زمان یه همچین توانایی رو در اون دونده ایجاد می کنه.
تو هر کاری هم همین شرایط صادقه. یعنی باید ذره ذره و یواش یواش سرعت گرفت و اوج گرفت. 
 
موفق و مؤید و پیروز باشید.
یا علی مدد.

نظرات  (۵)

خداحافظ
سلام . استاد به نظر شما به زیستی ها یکم کم اهمیت داده نمی شه ؟ ما خوندنی هامون تو المپیادی ها خیلی زیاده ولی معافیت های خیلی ساده هم داده نمی شه :((
پاسخ:
سلام؛
در طول هفته به آقای سلطانی مراجعه کنید.
"داداشِ من، اوضاع اصلا این جوری که تصور می‌کنی نیست. تو هیچ کجای عالم از اول خلقت حضرت آدم (علیه‌السلام) تا الان و از الان تا آخر دنیا بدون زحمت و تلاش موفقیت نصیب هیچ کسی نشده! "
الان ربطش مشخص شد یا بیشتر توضیح بدم؟
البته کشور ما از بقیه ی عالم جداست.
پاسخ:
سلام؛

چه ربطی داشت؟!!!
۲۹ مهر ۹۳ ، ۲۱:۴۰ سلطانی مقدم ساری تبار رشت آبادی
آقای مقیمی این رو به ما نگید! به آقای اضغر زاده بگید که گویا خودشون از نتیجه المپیاد امسال با خبرند(آخه اینگاری از آینده اومدن دیگه)
امروز یا به عبارت دقیق تری چندین ساعت پیش ایشون هر چیزی تونستن رو به ما گفتن دیگه!
از این که شما ها هیچی نمیشید. شما ها قراره مدال بیارید!؟ شما ها کی هستید اصلا؟
تا این که من میدونم الان فلان فاملیتون کجا داره زندگی میکنه!!(انگاری وزارت اطلاعاتند!!)
حالا به آقای اصغر زاده بگید که بگن من کیم!! اینم از صورتم: :D
ولی این رسمش نیستا! حالا
پاسخ:
سلام؛

انصافا این هم رسمش نیست واسه اینکه دو، سه نفر تفریح کنن یه پیرمرد اذیت بشه و ناراحت. نظم مدرسه بره رو  هوا و از طرفی کل "رده ب" بدنام بشه؛ هست؟!!!

من کاری ندارم کار کی بوده ولی در کل ناراحت شدیم همه.

شما هم در جواب سواله "شما ها قراره مدال بیارید!؟" باید بگید ان‌شاءالله بله ما قرار مدال بیاریم. D: 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.